Steffen Grimberg is right. "Expropriate Friedrich!" he writes in the "taz". This is a nice allusion to the old-left slogan "Expropriate Springer!" and exaggerated, but the publisher of the "Berliner Zeitung" provides the occasion.

He has blown the whistle on the former "Bild" boss Julian Reichelt, who turned to his publisher. Friedrich is quoted in Der Spiegel as saying that he had destroyed information offered by Reichelt and informed the Springer publishing house, leaving the request of the F.A.Z. unanswered.

It is obvious that Friedrich has violated paragraph 5 of the Press Code, which formulates the protection of informants. It undermines a foundation of journalism.

Submissive greeting address for Moscow

What the "journalism" of the "Berliner Zeitung" looks like can be seen from the coverage of the reception of the Russian ambassador, Sergei Nechayev, on May 9. The publisher of the newspaper, Michael Maier, wrote in a submissive article who met to commemorate the "victory of the Soviet Union in the war of aggression instigated by National Socialist Germany": Gerhard Schröder, Egon Krenz, Klaus Ernst, Alexander Gauland, Tino Chrupalla.

Maier only mentioned the war of aggression that Russia is waging against Ukraine as an "invasion", because of which Western ambassadors did not appear. And in the enumeration of well-wishers, he forgot – the newspaper owner and ex-Stasi IM Friedrich. You can see him chatting with the ambassador in a photo – on the Internet, not in the "Berliner Zeitung".

Meanwhile, the Press Council has received three complaints against the Berlin-based publisher. Due to possible violation of Section 5 of the Press Code.